ПОЕТЪТ


Когато поетите ги мислят за луди,

а всеки луд си има сълза,

тогава, Господи, и ти си заблуда.

Така ли е или греша?


Изкристализира ледът по стъклото

на единствения прозорец в света.

Последният залез и тъмното

плисват в стаята непрогледна мъгла.


Тогава остава светлината от погледа

на поета,

който си има сълза.

събота, 6 октомври 2012 г.



« Et si cette vie dure encore autant? »
K. Donkov




Il me reste combien de mon chemin?
De mes pas du sang s'évapore.
Car la croix a blessé mes ailes
Et mes yeux sont de l'appât.


Des larmes d'impuissance et de peur,
Dans la douleur et la folie j'ai versées.
Devant des icônes et des souvenirs j'ai pleuré. 
Je me suis promis de résister.


Il me reste combien de mon chemin?
Ma volonté est telle une miette
Et même si tu crois dans l'au-delà
Tu es en quête du sens ici-bas.

                       Kremena  Yacheva

                          traduit du bulgare  L.K.