ПОЕТЪТ


Когато поетите ги мислят за луди,

а всеки луд си има сълза,

тогава, Господи, и ти си заблуда.

Така ли е или греша?


Изкристализира ледът по стъклото

на единствения прозорец в света.

Последният залез и тъмното

плисват в стаята непрогледна мъгла.


Тогава остава светлината от погледа

на поета,

който си има сълза.

неделя, 14 август 2011 г.

                           * * *
        "Стопанинът замина за Америка...
       ...ала не съм аз заминавал никъде..."
                           Атанас Далчев

Да тръгнеш, когато всички 
                        отиват нанякъде,
не е оригинално.
Да се върнеш, когато всички
                            са разочаровани,
не е достойно.
Да останеш,
                    горд от самотата си,
сигурно е глупост.
Аз никъде не съм потеглил още,
но стопанинът на тялото -
                                       душата ми
ще се върне ли?