ПОЕТЪТ


Когато поетите ги мислят за луди,

а всеки луд си има сълза,

тогава, Господи, и ти си заблуда.

Така ли е или греша?


Изкристализира ледът по стъклото

на единствения прозорец в света.

Последният залез и тъмното

плисват в стаята непрогледна мъгла.


Тогава остава светлината от погледа

на поета,

който си има сълза.

неделя, 6 ноември 2011 г.


                         СЕПТЕМВРИ

Бащиният дом ме чака
с лешниците сред тревата
в светналия двор.
Старецът –
                  орех
с клони над комина
с китки орехи ме кани
и уж като закачка
ми подхвърля отвисоко
по някой подранил.
От ветрецът ли в листата
или може би така е,
но той ми се покланя,
от щастие шепти.
Как притчите му да узная –
само птиците разбират
                        тайния език.
Бащиният дом ме чака
със стряхата предзимна...
На припек съм, но някой
ме прегръща мълчешком.